Ditt verdifulle nabolag - Bekkestua

Fortidsminneforeningen i Oslo og Akershus ønsker med dette å invitere alle velforeninger i Bærum til arrangementet «Ditt verdifulle nabolag» som arrangeres på Bekkestua i morgen 21.september og på søndag 24. september 2017.

Arrangementet tar for seg by- og tettstedsutvikling med fokus på viktig lokale verneverdier. Bærum kommune uttaler seg om planer for området, det blir en kort innføring i områdets bygningshistorie og Ole Jakob Holt forteller om arktitekturskattene som finnes i nærområdet.

Velkommen til Bekkestua og høstens «Ditt verdifulle nabolag». Arrangementet er todelt. På torsdag blir det foredragskveld i lokalene til Ringhøyden seniorsenter. Der bidrar Fortidsminneforeningens lokallag i Bærum ved Elisabeth Blichfeldt, kulturminneforvalter Vibecke Yrstad, fagansvarlig avd. kulturvern Bærum Ingunn Stuvøy og reguleringssjef Kjell Seberg. Ole Jakob Holt holder foredrag om skattene han finner i nabolaget. Det blir enkel servering og kaffe /te. På søndag besøker vi skattene Holt har funnet og vi spanderer lunsj.

Arrangementet er gratis, men det er bindene påmelding grunnet bevertning.

TIDSPUNKT: TORSDAG KL. 18-21, SØNDAG KL. 11-14

ADRESSE: Ringstadbekkveien 105, 1356 Bekkestua